29 Ekim 2015 Perşembe

Vatan Sağolsun

Kanla, irfanla kurduk biz bu Cumhuriyeti, Cehennemler kudursa, ölmez nigâhbanıyız . 
“ Efendiler ; bazı arkadaşların bulunduğumuz yoksulluk şartları içinde , büyük davamızın başarılamayacağını zannederek ,memleketlerine dönmek arzusunda olduklarını duydum.
Arkadaşlar ! Ben sizleri bu milli davaya silah zoru ile davet etmedim.
Görüyorsunuz ki sizleri burada tutmak için herhangi silaha da malik değilim.Dilediğiniz gibi memleketlerinize dönmekle hürsünüz.Hatta hepiniz de bu kararda olabilirsiniz; fakat şunu biliniz ki , bütün arkadaşlarım beni yalnız bırakıp gitseler , ben bu Meclis-i Ali’ de tek başına kalmayı ahdettim.Düşman , adım adım her tarafı işgal ederek Ankara’ya gelecek olursa , ben bir elimde silahım , bir elimde mukaddes Türk bayrağı , Elma Dağ’ına çıkacağım , orada tek başıma son kurşunuma kadar düşmanla çarpışacağım.Sonrada mukaddes bayrağı göğsüme sarıp şehit olacağım.Bu bayrak kanımı sindire sindire içereken , ben de hayata veda edeceğim;huzurunuzda buna ant içiyorum.Ben öleyim vatan sağolsun. “

Mustafa Kemal Atatürk


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder