Hergün sokaklarda olsun internette olsun yüzlerce logo görüyoruz. Özellikle büyük şirketlerin logoları genelde gizli görseller içeriyor. Bazıları elbette çok belli oluyor fakat anlamı bulunması çok zor olan logoların sayısı da az değil.
Logolardaki gizli çizimleri yakalıyor ama anlam veremiyor olabiliriz. Aslında bir logonun başarısı ne çok basit ne de çok karışık olmamasında yatıyor. İçinde ilginç detaylar bulabileceğimiz logoların en ünlü örneklerden 5 tanesini inceleyelim...
5- Amazon
Artık klasikler arasında yerini alan amazon.com'un logosunda "a" ve "z" harfleri arasındaki ok gülme işareti gibi görünüyor. Aslında burada verilmek istenen mesaj aynı a'dan z'ye her ürünün bulunduğu.
4- Carrefour
Carrefour logosu pek çoğumuza anlamsız gelebilir. İki ayrı yönü gösteren oklar ile oluşan bu logo aslında büyük bir "C" harfi oluşturuyor.
3- FedEx
Sadece iki renk kullanımı ile oluşrutulmuş FedEx logosu ilk bakışta çok basit üzerinde hiç düşünülmemiş gibi görünüyor. Burada "E" ve "x" harfleri arasındaki boşluk bir ok oluşturmakta. Bu da hız ve özen göstermeyi temsil ediyor.
2- LG
İnanılmaz ama gerçek diyebileceğimiz LG logosu sanki pacman oyunundan çıkma. Logoyu biraz sağa doğru çevirdikten sonra L harfini yukarıya aldığımızda pacman karakterinin görüntüsüne ulaşıyoruz.
1- Fransa Bisiklet Turu
Belkide görmesi en zor olan logolardan biri olan Fransız Bisiklet Turunun logosunda aslında bir bisikletçi gizli. "Tour" kelimesinin "o", "u" ve "r" harflerinde oluşan bisikletçi güneşi simgeleyen yuvarlık sarı da bitiyor. "O" ve güneş bisikletin tekerlekleri, "r" harfi bisikletçi ve "u" harfi de sele olarak tasarlanmış.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder