15 Haziran 2007 Cuma

Knight Online'ı nasıl bıraktım?

Açıkçası ben onu değil o beni bıraktı diyebiliriz. Ne olursa olsun insan bir oyuna harcadığı bu kadar çok zaman için üzülmüyor değil ama tabi eğlenceli olduğu zamanlar dışında. Bu eğlenceli zamanlar çok fazla olmadığı için bıraktım zaten. Oyundaki oyuncuların oyunu çileden çıkarması, bunu bir oyun gibi değil de bir onur mücadelesi, gerçek hayatta yaşanan bir savaş gibi görmesi sonunda beni bıktırdı. Geçen yıl oyunu bıraktım ama duydumki hala bırakamayan deli gibi oynayan arkadaşlarım var. Bende bu yazıyı yazmaya karar verdim.


Bir sürü forumda yazılar yazdım sayfalarca oyun hakkında. Karakter rehberi bile düzenlediğim olmuştu bir keresinde, half-paper rogue karakteri için. Ama bırakmak şarttı. Çünkü artık zaman kavramım kalmamıştı, insan ilişkilerim azalmış, sosyal hayat neredeyse sıfıra inmişti. Çevremdeki arkadaşlarım ve ailem bu oyun sevgisini anlamakta güçlük çekmeye başlamıştı. Bu oyunu birçok insan gibi bende çok seviyordum ve de çok nefret ediyordum.

Knight Online'ı sevmenin iki yolu vardır: ya ona oyun gözüyle bakıp sabırla level kasıp karakterinizi güçlendireceksiniz, ya da hile hurda yapıp oyunu mahvedeceksiniz. Oyunu düzgün oynayan pekçok arkadaşımı belli bir süraden sonra kosp kurarken yakaladım. Artık insan çileden çıkıyor çünkü. Emekle, alın teriyle oyunda hiçbir yere gelinmeyeceğini 62lvl olunca anlıyorsun. Azar azar alınan xp lerin yanı sıra bi de kastığın slotu çalanlar, troll çeken vs. Küfürden bahsetmiyorum, ben bırakırken oyunun vazgeçilmez bir parçasıydı.


Ama clanımı özlemedim değil tabiki. Hile, hurda, küfür, ks, kosp'un yasak olduğu bu clanda uzun zaman çok zevkli oyunlar oynadım. Colony zone'un bir aralar tozunu bile attrıyorduk ama artık orada bile kosp gorunce bıktım bu oyundan. Kendime başka serverlar, başka oyunlar aradım, wow gibi...

İşte bu noktada oyunu az oynamaya başladım. Oyunun şirket politikası da saolsun bu konuda yardımcı oldu. Paragöz bir tutum izlemeleri hiç hoşuma gitmiyordu. Bir gün premium üye olmama rağmen serverlara giremeyince yeter artık dedim. Nedir bu çekilen çile, kaybedilen zaman, boşa giden emek, verilen para...

Knight Online sigara gibidir. Bir kere başladıktan sonra bırakmak çok zor, ve bırakınca da her an oynamak istersin. Bırakanlar genelde 'bıraktım rahatladım sende bırak hayatın düzelir' derler. Evet, hayat düzeliyor ama bırakınca rahatlamıyor insan. Arada bir serverlara girip durum nasıl, clan nasıl bakmamak elde değil. Fakat bir süre sonra bu da geçiyor, tıpkı sigarayı azar azar bırakmak gibi. Bir bakıyorsunuz başka uğraşlar edinmişsiniz. Zamanınızı daha iyi değerlendiriyor en azından kendinize yararlı işler yapıyorsunuz. Ve sonunda hiç oynamamaya başlıyorsunuz. Ama ara sıra aklınızın bir köşesinde kalan knight online kırıntılarını düşünmeden edemiyorsunuz.

herkese iyi oyunlar bol np li günler, tabi np transfer yapmayanlara :)

2 yorum:

  1. aynısınden ben de bıraktım ama daha girmedim 3 hafta oldu allahtan yandı cs yoksa bırakmazdım cypear NAqal bb KO

    YanıtlaSil
  2. 3 hafta olduysa artık olay bitmiş demektir arkadaşım hayırlı olsun welcome to a new life :)

    YanıtlaSil