1 Haziran 2007 Cuma

Kendi oyunumu yazabilir miyim?

İnternette o kadar çok oyun uygulanması bulunuyor ki, insan kendisine bu soruyu sormadan edemiyor. Bende birkaç gündür bu soru hakkında düşünüyorum ve sonunda bu konuda bana yardımcı olucak bir site buldum. Oyun programcılığını a'dan z'ye her ayrıntısıyla anlatan sitede birçok programlama aracı da önerilmiş.

C, C++, C#, Java, Lua, Agnostic, .Net ve Visual Basic programlama dilleriyle oyun yazılımları anlatılıyor ve kendi topluluk forumlarından da yardım alınabiliyor. Tabiki bu dillerin içinden en çok kullanılan olan Java forumunda da birçok yararlı bilgiye ulaşmak mümkün.

Sitede en çok işime yarayan eğitim ve kaynak kodu bölümü oldu. Burada verilen kaynak linkleri bana 'Teach yourself' kitaplarını hatırlattı. Java için hazırlanan ders bölümünün başlığı da '30 günde Java ile oyun programcılığı' olabilirmiş. Bir iki ay gibi kısa bir sürede öğrenilebilir aslında Java ile oyun programcılığı ve sonunda kendi oyunumu hatta oyunlarımı yapabilirim.

Tüm web gezginlerine iyi gezintiler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder