23 Temmuz 2009 Perşembe

Facebook'un Hikayesine Başrol Adayı

Bugün sinema sitelerinde gezerken Facebook'un filminin çekileceği haberini okurken yönetmeni dikkatimi çekti: David Fincher. Ayrıca bu filmde kimin başrolü oynayacağı daha belirlenmemişken aklıma bir fikir geldi.

David Fincher benim için unutulmaz filmlerin yönetmeni olduğundan bir yazımda da onu anlatmak ve yeni filmi konusunda fikrimi belirtmek istedim. Facebook filmini çekicek olması bir yana öncelikle gelin David Fincher üç adet filmine bir göz atalım...

1- Dövüş Kulübü (Fight Club), 1999 yılında çekilmiş olmasına rağmen benim hala en favori filmimdir. 2007'de yazdığım Mutlaka izlenmesi gereken 10 mükemmel film yazımda da 1 numarada olması elbette rastlantı değil. Orada yazdıklarımla hala aynı fikirdeyim: 'Bu filmi anlatmamak lazım, sadece ve sadece seyretmek ve ne kadar güzel bir film olduğunu konuşmak lazım.'

2- Bu yazımdan sonra çıkan bir başka David Fincher filmi olan Benjamin Button'ın Tuhaf Hikayesi (The Curious Case of Benjamin Button), ilk 10 listesi şimdi yapılsa bence kesin olarak listede bir yeri bulurdu. Belki en iyi film oscarını alamadı ama eminim çok az bir oy farkıyla kaçırmıştır.

3- Yedi (Se7en), Dövüş Kulübü'nden bile önce 1997'de çekilen harikulade bir film. Heralde bu filmi izlemeyen kalmamıştır diye düşünürken geçen gün başımdan geçen bir olay beni yanılttı: Filmi bir arkadaşımda gördüm ve 'Hayırdır yoksa sen izlemedin mi bunu?' diye sordum, 'Abi şirkette izlemeyen bikaç arkadaş varmış onlara götürüyorum' cevabı düşüncemi tamamen değiştirdi. Sizde hala izlemediyseniz mutlaka izleyin arkadaşlar.

Bu üç filmi anlatırken aralarında başka bir ortak nokta olduğunu anladınız sanırım. 'Evet, hepsinin başrolünde Brad Pitt oynamıştı' diyenleri tebrik ederim. Bu bize Brad Pitt ve David Fincher ikilisinin ne kadar iyi filmler yapabileceğini gösteriyor. Facebook'u anlatıcak film olan "Sosyal Ağ" (The Social Network) filminde de Brad Pitt başrolü oynarsa eminim muhteşem bir film daha seyredeceğiz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder