22 Temmuz 2009 Çarşamba

Tüm Zamanların En İyi 100 Parçası

Geçtiğimiz günlerde müzik dünyasının yıldızlarından Michael Jackson'ın hayata veda etmesiyle bir anda eski Michael parçalarını dinlemeye başladık. Gerçekten de unutulmayacak günlerdi. Bad, Thriller, Billie Jean gibi birçok parçanın sözleri beynimde öyle bir yer tutmuş ki neredeyse hala ezbere söylüyordum.

Michael Jackson bana eski parçaların ne kadar güzel olduğunu hatırlattı bir anlamda. Hemen unutulmaz grupların parçalarını araştırdım. Sonunda çok beğendiğim bir listeyle karşılaştım: Tüm zamanların en iyi 100 parçası. Elbette ilk parça Imagine. Bunu zaten tahmin ediyordum ama esas merak ettiğim diğer parçalar hangileriydi. Acaba hepsini biliyor muydum?

Listeye şöyle bir göz atınca yaklaşık %90'ını hatırladım. Hatta beni şaşırtan sıralamalarda olanlar bile vardı. 18. sırada Oasis'in Champaign Supernova parçasının olması biraz garip geldi. Wonderwall olabilir belki ama Champaign Supernova kesinlikle olmamalıydı. Bir de Bob Marley'den Could You Be Loved çok alt sıralarda taa 81. sırada kalmış. Bence en azından ilk 50 içinde kesin olmalıydı.

Sonuç olarak herkesin fikirleri değişir. Aslında bu 100 parçayı da ayırmamak lazım, 1'den 100'e hepsi mükemmel bence. Önemli olan böyle bir listenin güzel bir şekilde sunulmuş olması. Üstelik hepsini de site üzerinden quicktime ile dinleyebilmemiz de çok iyi düşünülmüş.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder