20 Temmuz 2009 Pazartesi

Hangi Yabancı Diziyi İzlemeye Başlasak?

Yaz günlerinde yabancı dizilerin çoğu yayınlanmıyor bildiğimiz gibi. Bu da ben dahil bütün dizi severlerin canını biraz sıkıyor. Normal sezonda seyrettiğimiz diziler dışında yazın yeni dizileri izlemeye başlayabiliriz. Kaliteli sinema filmlerinin fazla olmadığı bu günlerde en iyi seçim izleyeme şansı bulamadığımız yeni dizilere başlamak olabilir.

Macera sevenlerin zaten 'Prison Break' dizisinin tüm sezonlarını kaçırmadığını düşünüyorum. Eğer daha önce hiç izlemediyseniz sizlere ilk tavsiyem bugün 'Prison Break' dizisini izlemeye başlamanız. 4 sezon süren dizi yaz boyunca size yetecek hatta fazla bile gelecektir. Diziyi izlerken çoğu bölümde heyecan en yükseklere çıkıyor. Bu heyecan fırtınasında tüm sezonları belki 1-2 haftada bile bitirebilirsiniz...

'Lost' dizisini heralde izlemeyen kalmadı bu yüzden pek bahsetmek istemiyorum ama izlemediyseniz eğer kesin izleyin. 5. sezonunda olan diziyi ilk bölümden itibaren sabırla izlemek gerekli. 'Lost'u izledim ama bilim kurguyu daha çok seviyorum diyorsanız eğer kesinlikle 'Heroes' dizisine başlamalısınız. İlginç bir dizi olan 'Heroes'un şimdiye kadar 3 sezonu yayımlandı. Özellikle 'X-Men' filmlerini sevenlerin mutlaka bu diziyi izlemelerini tavsiye ederim.

'Tam anlamıyla bir bilim kurgu dizisi izlemek istiyorum' diyorsanız eğer size 'Battlestar Galactica'yı öneririm. Karakterlerin çok iyi işlendiği dizide bilim kurgunun tadına sonuna kadar varıcaksınız. 4 sezon süren dizide güzel bir final yapıldı ve şimdilik dizi sona ermiş görünüyor.

Yaz gecelerini gülerek geçirmek isteyenlere tavsiyem ise kesinlikle 'How I Met Your Mother'. Her bölümünde izleyicileri kahkahaya boğan dizi sadece 20-22 dakika sürüyor. Süresi de kısa olduğundan tam yaza uygun bir dizi olduğunu düşünüyorum.

'Biraz daha gerçekçi ve ciddi bir dizi arıyorum' diyosanız House M.D. tam size göre. Üstün nitelikle ama karakter sorunları olan doktor House'u konu alan dizi her bölümde sizlere yeni ve gerçek bilgiler öğreticektir. Hatta bazı bölümlerde konuşulanları anlamak bile zor gelebilir ama üst seviye bir dizi takip etmek isteyenlere tavsiye ederim. 5 sezon süren dizinin ilginç bölümleri sizlere ekran başına bağlıyacaktır.

'Bunların hepsini izledim, farklı bir dizi izlemek istiyorum' diyenlere tavsiyelerim: Fantastik bir drama olan 'Ghost Whisperer', tarihi bir aksiyon dizisi olan 'Rome' ve gizemli bir gerilim dizisi olan 'Dexter'.

Bahsettiğim diziler dışında birçok dizi var elbette ama bu yazıda tavsiye ettiklerimin tüm bölümlerini izleme olasılığınız daha yüksek olacaktır. Herkesin arkadaşlarına tavsiye edeceği diziler olucaktır elbette, benim tavsiyerim bunlardı... Evet, hepsi çok bilinen diziler olabilir ama en azından yeni başlayacak olanlara kısa bir fikir vermek istedim... Herkese iyi seyirler...

4 yorum:

  1. ben de supernatural ve torchwood öneriyorum.supernatural da jensen ackles ve jared padalecki oynuyor,film de iki kardeşler dean ve sam winchester,harika bir korku serisi şu an 5.sezon da tavsiye ederim izleyin pişman olmazsınız.torchwood da özel bir birim harika bilim kurgu lütfen bir izleyin benim gibi bağımlısı olursunuz.bunlardan sonra prison break,house:dc.house,lost,horeos,smallville...harika yabancı diziler.bişey söylemek istiyorum yanlışsa düzeltin yabancıların çok ve güzel dizileri var ama türklerin korku dizisi hiç yok neden?isterim ki türklerin de aşk dizilerinden başka dizi de görmek istiyorum.

    YanıtlaSil
  2. Tavsiyeler için teşekkürler, bizde neden korku dizisi olmadığı konusuna gelirsek bence önce bu tarzda başarılı filmler yapılmalı, ama tabi burada iki farklı sorun ortaya çıkıyor. Birincisi finansman sorunu, ülkemizde bilim kurgu veya korku filmlerini çekmek için dram veya komedilerden çok daha fazla para gerekiyor. İkincisi ise bu tarz filmlere karşı olan önyargıyı yıkmak gerek. Bunlar aşıldıktan sonra diziler çekilebilecektir.

    YanıtlaSil
  3. terra nova, walking dead favorilerim içinde..gerçekten insanı diziye doyuruyor.bir izleyici olarak beklentilerinizi karşılayacağını düşünüyorum..eğer ki benim gibi fantastik arıyorsanız dizide; flash forward dı da söylemeden geçemem..yayınladığınız için şimdiden saolun..

    YanıtlaSil
  4. flash forward biraz daha devam edebilirdi ama sonunu nasıl bağlayacaklarını bilemediler sanırım :)

    YanıtlaSil